luni, 3 noiembrie 2008

Karen Horney - Personalitatea nevrotica a epocii noastre



Ce-i poate mintea unui nevrotic in disperarea sa de a scapa de nevroza ?

Apeleaza la sexualitate. Apeleaza la sexualitate privind-o pe aceasta ca o supapa de siguranta pt a inlatura anxietatea. Zic asta pentru ca am intalnit asemenea cazuri si mare mi-a fost mirarea cand am inteles ca de fapt totul se petrecea intr-o inconstienta totala.
Unii in loc sa bea de exemplu, apeleaza la sex pentru a uita ceea ce ii doare stiind ca asta poate ii va duce la epuizare si la un somn cat de cat pe o perioada buna de vreme.

Anxiosi sunt multi dar putini sunt constienti de asta.

Un nevrotic poate avea o foame continua dupa afectiune din partea oricui de sex opus de exemplu. Nu conteaza cum gandeste, ce face, daca e de apreciat sau daca constituie un punct de interes, el (nevroticul ) vrea afectiune de la persoana asta si nu se mai satura.
Iar in cazul altora cand afectiunea vine si vine, uneori poate trece printr-un momentul de groaza (nevroticul) deoarece sesizeaza ca persoana de alaturi s-a indragostit de el. Aici ne este ajutatoare pentru a detecta concentratii nevrotice inconstiente si ideea ca teama ( teama de esec, teama de succes) si defensa constituie unul din centrii dinamici ai nevrozei.

1 comentarii:

Mihaela Chelaru spunea...

Hmmm...nu stiu cum le gasesti, dar le gasesti atat de bine! :) De as avea si eu timp sa citesc si ALTCEVA inafara de domeniul meu de activitate. Pare interesanta, poate ar trebui sa postezi si cateva fragmente relevante.
Si...once again, posteaza mai des, blogului i se face dor de tine!