duminică, 29 mai 2011

Piatra Neamt

Ne-am trezit intr-o sambata dimineata sa facem o excursie la Piatra Neamt cu plecare la o ora matinala. Excursia insa a avut si ceva modificari si improvizatii cu o deplasare si pana la barajul Bicaz.
Am vazut primul sarpe din viata mea pe care un om ce locuia prin padure l-a descris ca fiind ,, sarpe de teren ".
Pe castelul Sturdza de la Miclauseni iarasi ni s-a aratat un sarpe care rotinduse pe acea cruce nustiu unde vroia sa ajunga sau ce-a vrut oare sa zica familia Sturdza sau cel care l-a sculptat acolo.




Mai erau si alte jivine .





o floare ( cum s-o fi chemand oare )




Ne-am tras cu telecabina si am avut o incercare de-a ne da cu vaporasul pe barajul de la Bicaz . Pana la urma s-a lasat cu o masa la un restaurant plutitor unde am asteptat in jur de 30 min masa dar a fost gustoasa.



Surprinzator ce-a mai fost in Piatra Neamt este ca oamenii cam lipseau, casele erau super frumoase si exista o librarie cu numele ,, Cetatea Doamnei " incat m-am intrebat ce cetati o fi avut doamnele in general sau acea la care se gandeau ei cand au dat numele.
Pe drum am mai gasit un loc numit Popas Vitoria Lipan si Clubul cimentistilor.
Am aflat ca orasul Piatra Neamt s-a numit Piatra pana in 1859 cand observand ca sunt prea multe localitati cu numele de Piatra prin imprejurimi au mai adaugat cuvantul Neamt . Nu am inteles insa ce-au cu nemtii si de ce Neamt si nu Piatra Rusa sau mai stio io.



0 comentarii: