joi, 24 ianuarie 2008

Cibernetica - O camasa a psihologiei

Uimitor sa aflu cum cei de la facultatea de filosofie marea majoritate afirma ca filosofia se afla in centrul universului ca apoi sa aflu pe alt domeniu ca cibernetica e de fapt rascrucea si centru . Pun pariu ca psihologii cred la fel ..si de asemenea toate stiintele afirma despre fiecare ca ea e cea din centrul universului . Eu incep sa cred ca fiecare trece prin fiecare constituind cate un nod printr un loc din fiece domeniu ..si avand o legatura profunda una cu alta . A intra adanc intr un domeniu inseamna sa afli automat si despre alte domenii multe lucruri ceea ce i-a facut pe psihologi sa construiasca prin analogie o conexiune dintre drumul sistemului nervos , constiinta , creier , memorie si altele spre cibernetica . Platon folosise de pe vremea lui inca termenul de Kibernitis ceea ce numea el arta de a conduce . Si ce sa conduca altceva decat spre o armonizare a cararuilor psihicului , o echilibrare si o ghidare cat mai clara spre marele SINE .
Psihologia consonantista despre care vorbeste Stefan Odobreja cel care aduce in prim plan cibernetica in 1938 in Romania spune ca poti fi un pasionat inflacarat a ciberneticii fara sa ai cunostinte vaste deloc despre matematica ceea ce recunosc imi aduce satisfactie caci am fost nemotivat in legatura cu matematica multi ani ..din cauza ca faceam ceva fara sa inteleg .Cand intrebam un profesor de matematica la ce mi folosesc toate ecuatiile si nebuniile imi zicea sa mi inchid gura si sa nu comentez lasandu-ma nemotivat si sterp ca apoi sa aflu ca se utilizeaza mai peste tot locul in medicina si botanica , biologie si chimie , fizica si tot ceea ce inseamna masina si evolutia ciberneticii.
Cibernetica poate fi considerata in zilele noastre ca ceva ce da multa stralucire pietrei filosofale mult cautate si de Mircea Eliade . Pe cand traia nenea Hegel el reorganiza tiparele logicii iar acum se pare ca cibernetica lui Stefan Obreja ajunge sa regleze psihologia ajutand mai apoi la creearea postamentului aparitiei aparatului de citit pt orbi creat in 1947.
Acum mergem spre o mecanicizare a gandirii , spre o structura cu aplicatie sistematica spre omul-masina condus de om bineinteles . Iar eu la somn :)

0 comentarii: