luni, 22 decembrie 2008

Osho - Emotiile si sanatatea


Printre altele cartea m-a dus cu gandul la ideea ,,Esti al meu si esti a mea pe vecie ". Nu cred in asa ceva pentru ca nu am nici o idee despre ceea ce se va intampla cu mine maine.
Nu stiu ce voi simti maine, poate voi intra intr-un labrint interior din care nu voi sti cum sa ies si poate nu voi mai simti nimic pentru partener.
Misticul indian afirma ca posesivitatea si gelozia distrug o relatie si ca atunci cand ajungi sa posezi ceva in totalitate exista un risc sa fi ucis ceva.
Cauza pentru care multe cupluri se despart ( isi cauta alt partener unul din ei )e din cauza fricii de-a merge celalat sa caute pe cineva.
Asa ca atunci cand cineva e extrem de posesiv si gelos, suspicios (se agita interior) iar tu esti o persoana calma si te stii in regula inseamna ca trebuie sa-ti pui intrebari daca nu tocmai cel ce-ti poarta de grija ca tu sa nu fugi nu va injughia relatia.

O zic dintr-o mica constientizare in urma legaturii facute cu ceea ce am citit din cartea asta si a expierentei.

Deci ce parere mai au si altii sunt curios.
De obicei ce-i ce au frica aceasta excesiva de a nu l pierde pe celalalt, tocmai acela o face de oaie?

4 comentarii:

Mihaela Chelaru spunea...

Sunt de acord cu faptul ca posesivitatea si gelozia pot ucide ceea ce este mai frumos intr-o relatie, dar totusi absenta lor releva faptul ca sentimentele nu sunt suficient de puternice, pentru a-l vrea pe celalalt langa tine. Eu asa privesc lucrurile. Intr-adevar unele decizii sunt irevocabile, este inuman sa ceri celuilalt sa renunte la un lucru care-l iubeste, dar o data ce ai o relatie stabila si simti ca-l cunosti pe celalalt de langa tine atunci din iubire faci sacrificii, sacrificii care totusi te fac fericit. Stiu ca este un paradox, tocmai de aceea iubirea inseamna o nebunie de stari si ganduri.

Mihaela Chelaru spunea...

Cat despre Osho, mi-am promis ca in momentul in care voi avea propria biblioteca in propria casa, voi avea toata colectia lui. Imi place cum gandesti, chiar daca uneori exista riscul sa nu fiu de acord cu ceea ce spune.
O seara minunata sa ai!

Lavy spunea...

Si eu sunt de parere ca cel care se ingrjioreaza ca o sa pleci,strica relatia in final,pentru ca nelinistea nu-si are loc intre doua persoane care se iubesc.Cartea aceasta as citi-o si eu:)

giuly spunea...

osho chiar scrie frumos.citii cartea asta.cred ca e una dintre preferatele mele