sâmbătă, 24 noiembrie 2007

Cutia cu vise


Voi crea un vis iar in visul meu vor da multi cu piciorul pentru ca e o invalmaseala de vise in toata lumea si fiecare da din coate . Cei ce nu cred in visele lor vor pleca singuri . Apoi mai tarziu imi vei zice cum visai sa citesti doar cartile cele mai importante ale lumii , visai sa vezi Japonia sau India , visai sa ajungi profesor sau visai sa te urci dintr un tren in altul plimbandu-se ca un hoinar prin toata Romania . Vei zice ca odata candva totul era mare si acum totul parca e pus sub un mare microscop care se misca mai inspre soare sau inspre pamant si ne prajeste visele .

Candva eram si eu mare si credeam in visele mele vei zice dar nu am avut destula stabilitate caci cu fiecare vis pe care mi l cream si mi placea simteam ca merg ca pe o sarma si imediat simteam nevoia de a face loc repede unui alt vis . Sunt asa de multe iar viata parea asa de scurta . Apoi peste ani te ai trezit si ai inceput sa realizezi ca vrei sa te ascunzi de tine insuti , vei merge printre oameni si vei povesti dar nu cu un volum prea tare despre visele tale caci ai incetat sa mai crezi in ele , unele chiar au ramas uitate asa ca a trebuie sa recurgi la un vis atat . Visele devin realitate daca dai impulsuri ani de zile asupra lor , daca iti amintesti macar odata pe saptamana la el , cel ales si cel mare . Informeaza te despre el , ia longitudinea si latitudinea si nu te mahni cand vei vedea ca altii vor ajunge mai repede si fara mari eforturi , castigand la loterie sau facand nush ce afaceri necurate . Cu cat te vei informa mai mult despre visul tau cu atat mai incantat vei fi la destinatie . Daca nu crezi in el peste ani de zile vei recunoaste oameni care au ajuns acolo si vei zice ca iti place acel om si iti place sa fii in preajma lui pentru ca iti aminteste de tine . Dar tu nu mai esti acolo ci te ai indepartat . Ceva din tine s-a indepartat , vei recunoaste unii pasi pe care i-ai facut si tu , unii iti vor fi straini si iti va fi frica si vei intreba :
- Cine esti tu ?
Nu stiu daca ai observat dar oamenii care sunt in jurul tau au visele lor , de exemplu uitete la colegii de facultate sau colegii de servici . Ei au vise , cand unul crede mai mult in visul lui iti da si tie energie , iti da impulsuri iar tu vei lua exemplu . Apoi vei intalni restul care in fiecare inceput de an de facultate sau de servici isi vor promite si si vor zice : anul asta vreau sa ma tin de carte . Eu nu cunosc pe nimeni care sa nu fi dorit asta . Oamenii care sunt in jurul tau te influenteaza si daca el e pasionat de un joc pe calculator simti nevoia sa i tii pasul sa l intreci la need for speed , daca cel de alaturi te face sa crezi in asa zisul instinct de turma vei dori sa traiesti periculos doar din dorinta de a fi altfel si nu vei mai fi in turma ceva ce te preocupa momentan si te va desocializa . Dar tu ai uitat ca deja esti altfel pentru ca nu ti ai motivat destul de bine ceea ce esti , sau eventual te vei descuraja cand vei vedea ca proprii parinti nu cred in tine . Si vei cauta altceva .
Daca esti un om care crezi ca conteaza foarte mult cei din jur ai dreptate , dar ai grija cine inseamna cei din jur , pentru ca odata intrat in grupul cel ales e posibil sa fii inconjurat de oameni pasivi si indiferenti care nu cred in visele lor si te vor scurge ca o lamaie si pe tine . Nu lua parte la indiferenta lor cu ideea ca iti pasa de ei dar nici nu renunta la ei .
Exista semne care iti vor spune daca esti pe drumul cel care iti doresti si anume acela in care vorbesti despre visele tale . In momentul cand ai incetat sa mai vorbesti despre ele , ele vor fi murit . Apoi peste ani te vei intalni cu mine si mi vei spune ca te ai schimbat ca te ai facut mai rea , ca ai avut multi profitori in viata ta si ca au dat jafuri in sufletul tau .
Iar eu iti voi spune ca am ramas la fel plin de idei si ca uneori de berbec ce sunt mai calc si stramb . Ca am avut relatii peste care m-am aruncat , unele existand pentru ca nu am vrut sa fiu singur , pentru ca mie frica si mie , pentru ca is o puslama de om . Visele a ceea ce sunt acum doar eu pot sti , in acesta secunda eu sunt intr un fel rodul viselor mele pe care le am avut cu multa vreme in urma si pe parcursul anilor am calcat pe pasi mici ajungand aici . Cand bag mana in buzunar sa scot ceasul ca il aud ticaind de fapt nu bag mana dupa ceas ci dupa un vis la care candva am visat . Eu sunt rodul propriilor mele vise . Unele vise sunt puse cu grija in propria mea casa iar altele sunt aruncate si combinatie cu visele care le au avut cei cu care locuiesc . Si tu la fel , sau poate ca nu te ai uitat pe tine si nu ai inceput sa incerci sa iti uiti visele care undeva acolo in tine arata ca niste posibile esecuri despre care nu stii nici tu despre ce e vorba sau arata ca un morman plin de lucruri care au avut candva viatza si carora acum le canti imnuri sau poate ca cine stie nu ai uitat de ,, cunoastete pe tine insuti ''

0 comentarii: