joi, 29 noiembrie 2007

Am tinut discurs in public si am fost rau


Am predat la liceul national din Iasi si a fost chiar placut . Am invatat ca pentru a-ti ascunde emotiile e necesar sa ti ceri scuze pentru ele inainte de a incepe si ca tinta nr 1 pentru a scapa de ele pana ce te cunosti cu elevii este sa i faci sa vorbeasca ..odata ce ti se adreseaza natural si se implica in ceea ce fac te simti bine in pielea ta pentru ca acestea sunt sugestiile pozitive care ti se dau spunandu ti ca ceea ce zici este bine . Am avut o clasa foarte rea printre altele care neascultandu-ma a fost necesar sa iau masuri drastice si sa le dau o lucrare din lectia pe care nu am predat o deoarece daca faceau galagie insemna ca stiau lectia .
Am corectat lucrarile cu rosu distrandu-ma pe prostiile care le au scris despre ,, limbaj si comunicare '' . Le am umplut cu rosu testele de note gen 4 5 si 6 de rau ce sunt ..o fost si un zece ..Era chiar penibil sa vezi ca o lucrare era formata doar din inceputuri de definitii ale limbajului ..fiecare propozitie incepand cu ,, limbajul este '' de 2 randuri . Altii mi au umplut foile spunandu mi ca pentru limbaj se foloseste limba sau ca limba e folosita in limbaj ceea ce ar suna ca o propozitia : rosia este rosie ..ceea ce nu este deloc o noutate si nu avea rost sa i punctez .
Apoi unul din cei mai obraznici vine si incearca sa ma intimideze intreband pe ce criteriu de corectare o sa pun notele si zic :
- Pai daca e bine structurat logic si eventual ideile sunt concentrate , coerente si aduc si is atinse si mai multe subiecte ce tin de limbaj e perfect .
Si el continua :
- Deci daca am scris : ,, Nu mi a placut ora de psihologie '' e corect ?
- Da , zic eu .
- Inseamna ca iau 10 .
- Nu , nu iei zece poate un 4-5 sau chiar 3 . Si a tacut :P
Unii au inceput sa ma intrebe cand se intoarce profesoara din Franta si a fost nevoie sa fac pe stiutorul ca de fapt eu is la curent cu ultimele noutati , i-am aburit oleac...ca daca le ziceam ca vine peste o saptamana etc ..nu ar mai fi calcat pe la ora mea cred .
Apoi la alta clasa era un negru cu tenta africana care o incercat sa faca panarama de ora mea si sa ma intrebe daca masturbarea produce efecte negative asupra psihicului si i-am raspuns ca poate avea si dezavantaje mai ales ca poate produce o oboseala marita si ii scade din puterea de concentrare si nu mai poate fi atent la ora mea . Cu asta l-am pus la punct na ..
L-a sfarsit nu pot sa zic ce mandru m-am simtit cand am vazut ca fiecare elev care iesea din clasa cand trecea pe langa mine imi zicea buna ziua . Simteam ca am facut o ora cu succes ;) Dar am fost rau tare nici nu va imaginati :P

0 comentarii: